Nacházíte se na: Theofil > Revue Theofil > Archiv zamyšlení

Archiv zamyšlení

"Víra je přesně tím vztahem lásky, ve kterém se Bůh dává a zve mě, abych se vydal já jemu."

Joseph-Marie Verlinde, Z ášramu do kláštera

"Milovat a být milován je největší věcí mezi Bohem a duší."

Kallistos Katafygiotés, De vita contemplativa

"Odevzdala jsem se Panně Marii s naprostou důvěrou. Tolikrát mě vyslyšela, takže jí nikdy nedokážu dostatečně vyjádřit svou lásku a vděčnost."

bl. Alžběta od Trojice

"Jenom ten, kdo miluje Boha, dokáže milovat jeho stvoření a porozumět mu."

Pavel Evdokimov, Žena a spása světa

"Nikdo na celém světě nedokáže změnit pravdu. Můžeme jen jedno: hledat ji, najít ji a sloužit jí."

sv. Maxmilián Kolbe

"V uctívání Srdce Ježíšova jde v podstatě o dvě srdce: o jeho a o naše. Jde o jeho Srdce, abychom se mu klaněli a je poznávali jako 'sídlo spravedlnosti a lásky'; jde o naše srdce, aby ze Srdce Ježíšova čerpalo všechny milosti a bylo s ním v trvalém spojení. Aby mohlo srdce být zcela tím, čím je, potřebuje druhé, kterému by se odevzdalo. Bůh chce, aby bylo pouto mezi srdcem naším a Srdcem Ježíšovým."

Heinrich Spaemann

"Eucharistie je pravým pokrmem, chlebem podstatným pro každý den, pramenem, bez něhož duchovní existence zaniká. Eucharistie není odměna, ale lék nesmrtelnosti, dokonalé sjednocení, k němuž nás Bůh zve při každé bohoslužbě."

Pavel Evdokimov, Žena a spása světa

"Podstata eucharistie nám zůstává skryta, nechápeme-li Boží trinitární život. Boží život je sám v sobě neustálé oddání, vděčné přijímání a nerozdělitelné společenství, communio. To všechno jsou však vlastnosti charakterizující i eucharistii! To, co se uskutečňuje v eucharistii v čase, je už od věčnosti neodvolatelně přítomno v Nejsvětější Trojici. Eucharistie je mystérium v rámci mystéria Boha."

Ciril Sorč

"Stravující Ohni, Duchu lásky, sestup na mne, aby se v mé duši jakoby vtělilo Slovo, ať jsem pro ně dalším lidstvím, v němž znovu uskuteční celé své tajemství."

bl. Alžběta od Trojice

"Když někdo vidí všechny lidi jako dobré a když se mu nikdo nezdá špinavým, je možné pak říci, že je skutečně čistého srdce."

sv. Izák Syrský

"Na nemoci naší doby - vnitřní rozpolcenost, nedostatek zdravých zásad a přesvědčení, neustálý shon, snahu přehlušit vnitřní podvyživenost a nespokojenost - jsou lékem lidé, kteří mají mocnou oporu v Marii, kteří pevně stojí na základech věčnosti a nenechají se ve svých postojích a svém působení ovlivnit proměnlivými a módními názory, teoriemi a bludy."

sv. Terezie Benedikta od Kříže

"Naše učení je v souladu s eucharistií a eucharistie potvrzuje naše učení. Neboť obětujeme Bohu, co je jeho vlastní, náležitě prokazujíce a vyznávajíce společenství a jednotu těla a ducha. Jako totiž pozemský chléb, když přijme vzývání Boží, není více obyčejný chléb, ale eucharistie, sestávající ze dvou skutečností, pozemské a nebeské, tak i naše těla, když přijmou eucharistii, nejsou již podrobena zahynutí, ale mají naději, že budou vzkříšena."

sv. Irenej z Lyonu, Adversus haereses, IV,18,5

"Bůh dal Marii plnost všech milostí. Máme-li my hrstku naděje, malý paprsek milosti a spásy, vězme, že se na nás přelila z bohatství té, která vystoupila do nebe v záplavě rozkoší."

sv. Bernard z Clairvaux, Kázání o narození Panny Marie, 6

"V duši spojené s Bohem je stále jaro."

sv. Jan Maria Vianney

"Pán navštívil zesnulé a vyšel z jejich středu jako zmrtvýchvstalý, aby tak všichni, kdo jsou mrtví - ať už ti, kteří byli pohřbeni, nebo ti, kteří ještě pobývají na zemi - mohli mít účast na jeho vzkříšení."

Adrienne von Speyr, U Boha a u lidí

"Otec, aby nás zachránil a dal nový život, seslal Syna. Ten nás měl znovu získat pro sebe. A Syn souhlasil se svým posláním. Aby nás učinil Božími syny, přivolil stát se synem člověka. Ponížil se, aby znovu pozdvihl lid pohřížený do hříchu. Dal se zranit, aby vyléčil naše rány. Stal se otrokem, aby otroky učinil svobodnými. Rozhodl se zemřít, aby smrtelným dal nesmrtelnost."

sv. Cyprián, De opere et eleemosynis, 1

"Zloba zlobu neničí. Dělá-li ti někdo zlo, dělej mu dobro, aby se dobrým dílem zničila zloba."

Poimen Veliký, Apofthegmata

"Ten, kdo se modlí, musí vést velký zápas s neslábnoucím napětím, protože přichází mnoho překážek, jež nám do cesty staví Zlý. Proti modlitbě útočí spánek, skleslost ducha, tělesné těžkosti, nekalé myšlenky, nestálost rozumu, ochablost a ostatní počátky zloby, a nakonec utrpení a povstání samotných zlých duchů, kteří s námi úporně bojují, snaží se nás zničit a nedopustit, abychom se přiblížili ke Kristu svou duší, jež ve skutečnosti neustále směřuje k Bohu."

Makarios Egyptský

"Kolikero hříchů budeš mít, duše má, ještě vícero odpuštění má ve svém srdci Ježíš Kristus. Měj víru, velikou víru a naději a lásku k Bohu, tak nekonečně dobrému, že jediným úsměvem omývá celý tvůj hříšný život. Měj důvěru, nezměrnou důvěru. Avšak milosrdenství nepokryje pýchu, zatvrzelost a vzdor. 'Mocné sesadil z trůnu a ponížené povýšil.' Důvěra v nekonečné Boží milosrdenství nemůže být žertem ani vypočítavostí. Když duše strádá proto, že se vzdálila od Boha, a její trýzeň se projevuje v pokorném, zkormouceném a bolestném vyznání, tehdy pochybovat o odpuštění by bylo vůči našemu Pánu Ježíši Kristu urážkou."

Manuel García Morente, Příběh konverze

"Být zbožný znamená jinými slovy mít zvyk modlit se neboli se neustále modlit."

bl. John Henry Newman

"Kristus ti říká: 'Já jsem cesta, pravda a život' (J 14,6). Chceš kráčet? Já jsem cesta. Nechceš být oklamán? Já jsem pravda. Nechceš zemřít? Já jsem život. Nemáš jít kam jinam než ke mně, nemůžeš jít jinudy než cestou, kterou jsem já."

sv. Augustin, In Ioannem, 22,8

"V nastupující dny svatého půstu dej do pořádku své záležitosti, smiř se s lidmi i s Bohem. Buď zkroušený a plač nad svou nehodností a svou záhubou. Tím si získáš odpuštění a získáš naději na spásu. 'Srdcem zkroušeným a pokorným Bůh nepohrdne', ale bez něho ti nepomohou žádné oběti a almužny."

Nikon Vorobjov

Další stránky: předchozí | 1 ... | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | ... 40 |