Po Chalcedonském koncilu (451) se objevují nové teologické spory a nové christologické bludy - monotheletismus a monoenergismus. K jejich řešení byly svolány další dva ekumenické koncily: 2. a 3. konstantinopolský, konané v letech 553 a 680-681.
Přečteno 3985xcelý článek
Eulogios přijal do svého domu mrzáka, aby se o něj do své smrti staral a aby si tak vzájemně byli cestou ke spáse. Do mrzáka však po 15ti letech vstoupil démon, který skrze něj útočil na Eulogia. Proto se společně vydali ke sv. Antonínovi Velikému pro pomoc, jak píše Palladios (cca 363-430?) ve svém díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1879xcelý článek
Modlit se 100, 300 nebo 700 modliteb denně? V rozsouzení této otázky pomáhá poustevníku Pavlovi sv. Makarios Alexandrijský, jak píše Palladios (cca 363-430?) v díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1617xcelý článek
La Mano Poderosa - španělsky "Mocná ruka" - je častým námětem mexického lidového umění, který znázorňuje otevřenou, hřebem zraněnou dlaň Ježíše Krista...
Přečteno 2145xcelý článek
Vrah, zloděj, smilník, ale i poustevník, asketa, kněz a učitel - to byl Mojžíš Egyptský, zachycený v Palladiově (cca 363-430?) díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1540xcelý článek
Druhý ze dvou významných poustevníků jména Makarios byl Makarios Alexandrijský, který činil nemalé divy a skutky askeze, jak píše Palladios (cca 363-430?) ve svém díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1817xcelý článek
Výňatek ze středověkého německého dominikánského mystika, zvaného Johann von Sterngasse, jenž patřil k Eckhartovu okruhu. Jmenoval se Korning a byl r. 1316 převorem a lektorem teologie ve Štrasburku.
Přečteno 1856xcelý článek
Inkviziční proces proti Terezii. Tereziin spis na Indexu. Jak vše prožívá sv. Terezie, která "byla cele ochotná raději podstoupit tisíckrát smrt, než porušit nejmenší církevní předpis..."? Vznik slavného spisu "Cesta k dokonalosti".
Přečteno 2048xcelý článek
V poušti žili dva významní poustevníci, kteří nesli jméno Makarios - jeden s přívlastek Egyptský, druhý Alexandrijský. O prvním z nich píše Palladios (cca 363-430?) v dalším dílu svého spisu "Historia Lausiaca".
Přečteno 1781xcelý článek
Neuhnout démonovi ani o píď - to bylo rozhodnutí poustevníka Natanaela, jemuž zůstal věrný mnoho let svého života, jak píše Palladios (cca 363-430?) ve svém díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1392xcelý článek
Český překlad první encykliky současného papeže Benedikta XVI., která byla zveřejněna ve Vatikánu 25.1.2006 a jež se zabývá tématem lásky.
Přečteno 1997xcelý článek
O tom, kdy je možné děkovat za zabití svého přítele, píše Palladios (cca 363-430?) ve svém díle "Historia Lausiaca" na podkladě příběhu poustevníka Makaria mladšího.
Přečteno 1263xcelý článek
Český překlad nádherného apologetického starokřesťanského dopisu anonymního autora, jenž byl napsán pravděpodobně mezi 2.-3. stoletím. Jedná se o nejstarší dochované křesťanské apologetické dílo, jež místy až poetickým jazykem vyjadřuje, kdo jsou křesťané oproti nevěřícím a jaký je jejich Bůh oproti ostatním, tehdy uctívaným bohům.
Přečteno 6664xcelý článek
Pro snadnější pochopení života, díla i učení o modlitbě sv. Terezie, si v tomto díle přiblížíme situaci církve a duchovní proudy tehdejší doby, prostředí a osobnosti, které ji ovlivnili.
Přečteno 1667xcelý článek
Dva bratři - Paisios a Izaiáš - po smrti svého otce zdědili nemalý majetek a každý ho použil jinak. Který z nich zvolil Bohu milejší cestu? To sděluje spisovatel Palladios (cca 363-430?) v dalším dílu svého spisu "Historia Lausiaca".
Přečteno 1388xcelý článek
Apollonios - další z řady poustevníků v Palladiově (cca 363-430?) díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1414xcelý článek
Je nad každou pochybnost jisté, že křesťané od prvních počátků věřili, že Tělo Páně je v Eucharistii skutečně přítomné nejen ve chvíli proměňování nebo přijímání, nýbrž i nadále, dokud jsou způsoby chleba neporušené. Hned z prvních staletí jsou psaná svědectví, že po eucharistické oběti roznášeli Eucharistii nemocným, že si ji brali do příbytků a přijímali v těch dnech, v nichž nebyla mše svatá. Nastává tedy otázka, jak křesťané od počátku uchovávali Eucharistii. Řekneme svatostánek prvních křesťanů, avšak budeme mluvit obecně o způsobu, jakým se první křesťané chovali k Eucharistii mimo oběť mše svaté a jak povstal náš svatostánek.
Přečteno 2286xcelý článek
Sv. Terezie je nám představena jako spisovatelka a krátkým popisem se seznámíme s jejími díly.
Přečteno 2775xcelý článek
Za prokonzula Saturnina vypuklo první pronásledování křesťanů v severní Africe, jak dosvědčuje Tertulián. V českém překladu přinášíme líčení procesu s křesťany z roku 180 v severoafrickém městě Scilli (bývalá římská část Numidie), jak je zapsalo úřední pero křesťanské obce. Tento zápis procesu je považován za nejstarší křesťanský spis v latinském jazyce.
Přečteno 1322xcelý článek
Ačkoliv byl poustevník Benjamín obdarován darem uzdravování, přesto sám trpěl vážnou nemocí, jak píše Palladios (cca 363-430?) ve svém díle "Historia Lausiaca".
Přečteno 1388xcelý článek
Další stránky: předchozí | 1 ... | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | ... 62 | další
4. 2. 2023 - Přidána nová hesla v sekci "Křesťanské pojmy":
Stvoření - Stvořitel - Nestvořenost, nestvořený - Ex nihilo - Svět - Baptiserium - Novaciáni - Nejsvětější svatyně - Slavnost Ježíše Krista Krále - Velekněz - Katolická akce - Exercicie - Agere contra - Sláva - Sláva Boží - Glosolálie, glossolalie - Nečistý duch, nečistí duchové - Lucifer.